Οι δύο σημαντικότεροι παράγοντες μεγιστοποίησης της αξίας της επιχείρησης σας


Έχουν γραφεί χιλιάδες σελίδες αφιερωμένες στη θεωρία και τις αρχές της αποτίμησης επιχειρήσεων, καθώς και τεχνικές για να καταλήξει κανείς σε μια ορθολογική αξία για την εταιρεία σας.

Δεν έχει σημασία πόσο βάσιμες είναι οι θεωρίες αυτές, καθώς οι επιχειρήσεις αποτιμώνται στο πραγματικό κόσμο, από πραγματικούς ανθρώπους με ποικίλα κίνητρα, μέσα σε μια δυναμική αγορά και ένα αβέβαιο μέλλον που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τέλεια. Έτσι οι επιχειρηματίες πρέπει να επικεντρωθούν στην αποτίμηση οικοδομώντας την καλύτερη επιχείρηση που μπορούν, δρώντας στον πραγματικό κόσμο με υποψήφιους επενδυτές και αγοραστές και ζωγραφίζοντας μια εικόνα της μελλοντικής εταιρείας τους που να είναι τόσο ανοδική όσο και αξιόπιστη.

Από τη στιγμή που ενεργά έχετε αποφασίσει να πουλήσετε την επιχείρησή σας ή να συγκεντρώσετε χρηματοδοτικά κεφάλαια, βάζετε την οικοδόμηση της επιχείρησης σας σε αναμονή και αφιερώνεστε πλήρως στη διαδικασία της συγκέντρωσης κεφαλαίου. Σε αυτό το χρονικό σημείο, οι δύο σημαντικότερες κινητήριες δυνάμεις της αποτίμησης της εταιρείας σας θα είναι:

- το μέλλον της
- ο ανταγωνισμός μεταξύ των επενδυτών

Ας τα δούμε αυτά ένα ένα:

Το μέλλον

Οι επενδυτές ενδιαφέρονται μόνο για το μέλλον της εταιρείας σας. Όταν ένας επενδυτής μελετά την ιστορική πορεία της εταιρείας σας, εξετάζει τα οικονομικά σας, ή συζητά με τους πελάτες σας, το κάνει για να βρει ενδείξεις σχετικά με τις μελλοντικές προοπτικές της. Η ποιότητα και αξιοπιστία της εικόνας που απεικονίζει το μέλλον της - το μέγεθος της ευκαιρίας της αγοράς σας, η ταχύτητα και η προβλεψιμότητα με την οποία μπορείτε να εξυπηρετήσετε την πελατειακή σας βάση και η αμυντική ικανότητα της προσφοράς του προϊόντος ή υπηρεσίας σας- είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες της αξίας της εταιρείας.

Σε έναν αβέβαιο κόσμο, όσο πιο προβλέψιμα και βιώσιμα είναι τα μελλοντικά κέρδη της εταιρείας σας, τόσο πολυτιμότερη γίνεται για τους επενδυτές, οι οποίοι αξιολογούν συνεχώς τους κινδύνους και τα οφέλη της επενδυτικής πρότασης.

Πολλοί επιχειρηματίες βυθίζονται στις λεπτομέρειες της αποτίμησης ή βάζουν το κεφάλι τους στην άμμο και απλά να επιλέγουν έναν αριθμό με βάση τις προσωπικές τους ανάγκες ή αυτό που άκουσα ότι είναι "σωστό για τη βσιομηχανία τους". Αυτό είναι ανώφελο και σπατάλη χρόνου.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των αγοραστών

Ένα αξιόπιστο και συναρπαστικό μέλλον καθιστά ευκολότερη την προσέλκυση επενδυτών. Είτε συγκεντρώνετε κεφάλαια, είτε πουλάτε την εταιρεία σας, ο ανταγωνισμός είναι εκ των ων ουκ άνευ. Δεν θα είστε σε θέση να διαπιστώσετε την εύλογη αξία (πόσο μάλλον να μεγιστοποιήσετε την προσφορά σας) για την επιχείρησή σας χωρίς πολλούς, μοναδικούς, και αξιόπιστους ενδιαφερόμενους στο τραπέζι. Δεν έχει σημασία αν η επιχείρησή σας αυξάνεται κατά 100% στις πωλήσεις με 50% λειτουργικό περιθώριο κέρδους για 10 συνεχόμενα χρόνια - αν έχετε μόνο έναν ενδιαφερόμενο στο τραπέζι, δεν έχετε δημιουργήσει ανταγωνισμό και θα είναι δύσκολο να επιτευχθεί ένα δίκαιο αποτέλεσμα. Για τους επιχειρηματίες τους πιο εξοικειωμένους με τις πωλήσεις, σκεφτείτε τη διαδικασία πωλήσεών σας: όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των ενδιαφερομένων αγοραστών, τόσο πιο επιλεκτικοί μπορείτε να είστε σε ποιους θα επικεντρωθείτε για το κλείσιμο της παραγγελίας και πιο πειθαρχημένα μπορείτε να προχωρήσετε στις διαπραγματεύσεις για την αποτίμηση και τους όρους της σύμβασης με τον πελάτη. Οι ίδιες αρχές ισχύουν είτε για τη συγκέντρωση κεφαλαίων, είτε για την πώληση της εταιρείας σας.

Προετοιμαζόμενοι για να συγκεντρώσετε κεφάλαια ή να πουλήσετε την εταιρεία σας, να αγνοήσετε όλες τις θορυβώδεις δωρεάν συμβουλές που θα πάρετε και να επικεντρωθείτε σε δύο πράγματα: πώς ευκρινώς και αξιόπιστα θα αρθρώσετε το μέλλον της επιχείρησής σας με τον πιο προβλέψιμο και ανοδικό δυνατό τρόπο και πώς θα αφιερώσετε ουσιαστικό χρόνο για να κάνετε την απαραίτητη δικτύωση και ανάπτυξη, έτσι ώστε να μπορέσετε να προσελκύσετε μια σειρά από μοναδικούς και έντονα ενδιαφερόμενους εταίρους στο τραπέζι.

All meta information goes in the head section...